Jump to content
Sign in to follow this  
90' 300zx

done

Recommended Posts

500rwkw.........

Share this post


Link to post
Share on other sites

Cool I guess they are a fairlady

Share this post


Link to post
Share on other sites

Makes it alot easier having a donor car and 300s are top shelf

Whats the parts list on the big boy vg setup?

Get to swappin and keep with the updates will be a good build

Share this post


Link to post
Share on other sites

^^ that would not make 500rwkw

 

none the less I'll be keeping an eye on this thread

Share this post


Link to post
Share on other sites

Yep probably right back where the other one left off

 

hope you do something good with these. Too many f**ked examples of these around. I've always had a soft spot for well done 300s

 

bit random, but I've always thought these would look heaps better with pop up lights... Is that just me?

Share this post


Link to post
Share on other sites

I have always been a big fan of the 300zx...

 

Im looking forward to seeing all progress...

 

Best of luck buddy

Share this post


Link to post
Share on other sites

Z32's were always my "dream car", but they're deadset all f**ked from neglect. Even just looking into the Z32 owners forums, they're a bunch of halfwits who either a) don't have a f**king clue, or B) don't have a f**king clue but pay UAS or other workshops through the nose to do all the work AND THEN crap on like they know what's what.

 

Poor cars :(

 

er.. Two Z32's is always a good place to start a build.

Share this post


Link to post
Share on other sites

^^ that would not make 500rwkw

 

none the less I'll be keeping an eye on this thread

 

Yep 740cc injectors will max out at around 300rwkw

Edited by liberate

Share this post


Link to post
Share on other sites

Are you at all worried that you bought a car off somebody claiming 500rwkw? If they're lying about that, how much of that engine list is true?

 

Either way, keen to see where this goes. I've always had a soft spot for 300's, when done right they can be really beautiful cars. Hope you have small arms haha.

Share this post


Link to post
Share on other sites

^^ that would not make 500rwkw

 

none the less I'll be keeping an eye on this thread

 

Yep 740cc injectors will max out at around 300rwkw

 

:lol: maybe on a 4 cylinder :rolleyes:

Share this post


Link to post
Share on other sites

500rwkw isnt to much of a claim really, they make at 250rwkw on a standard turbo setup... Cant see why with them turbos and a full built engine running towards 20PSI that 500 wouldn't be do able, id be going towards a Race Fuel/E85 myself with power of that margin but still doable.

 

Lets also keep this topic on track!

Edited by antonio

Share this post


Link to post
Share on other sites

To better explain the power claims... The guy that built the grey 300 died a few years back... It was sold by his son... The son said 500rwkw from memory... So it could be a little off... With the engine specs provided my tuner said its capable of 400-450rwkw+ on 98 fuel... But on e85 could see over 500... But would need bigger injectors for that...

Share this post


Link to post
Share on other sites

looking into a big brake upgrade kit...something along the lines of a 356mm 8pot K sport package

 

Why not look into EVO brembos and get an adapter plate?

 

Good to see you're putting your time and cash into a good base(s).

Share this post


Link to post
Share on other sites

The seats look good in fotos:) to bad they dont look that good in person:( haha

Edited by V8 import

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hey man, looking good. Just curious as to how much of the dynamat it took you to do the whole interior and boot? I'm looking at doing my whole R33 and just trying to figure out how much it will take to do, as well as how much it cost you all up? Cheers dude.

Share this post


Link to post
Share on other sites

took roughly 5-6 sqaure meters to do the whole car comes in boxes 3.3square meters and is $250 a box

 

Cheers dude. :thumbsup:

Share this post


Link to post
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now

Sign in to follow this  

×